Sunday, February 6, 2011

Hei Suomi!

Hei meidän suomalaisia ystäviä!
Tänään ajattelin, että haluan kirjoittaa muutaman sanan olut Blackfriar. Tämä ihanan tumma ja salaperäinen voimakas olut on hyväksynyt Alko. Olen hyvin iloinen tästä. Pahoittelen huonoa kieltä ja oikeinkirjoitusta - suomalaisia opettelen. Oppimen kreikan ja latinan vuosia ja puhuminem Gaelin ja Tsekin auttaa paljon!
Blackfriar on nimetty yksi 3 entisen luostarit Perth - Harmaa, Valkoinen ja Musta Friars (munkki). He saivat nimensä väristä munkkien kaavun. Luostarit tuhottiin vuonna 16. vuosisadn aikana uskonnollisia ongelmia, mutta nimet elävät tänään. Whitefriars on lähio nyt, Greyfriars on vanhan hautausmaan ja on myos nimi minun paikalliseen pubiin, jossa minulla on oma kolpakko. Että pääoluenpanija on etuoikeuksia! Blackfriars, jossa kuningas Jaako 1 Skotlannin murhasi petturit vuonna 1437, on nyt nimi rakennusryhmä Tayjoen, ja mikä tärkeintä, saa suosiota ja kunniaa niin herkullisia olut.
Maku olut erinomainen, voimakas viinistä tuoksu sekoittamalla Fuggle ja Golding humala, menee sitten lämpeneminen tummaa suklaata maltainen maku ja lopuksi viimeistely pehmeä katkeraan loppuun, jonka pitää käynnissä, ja tyontää juomari maun uudelleen. Klo 7% alkoholia on olutta juoden hitaasti hyvä kirja, kuten Kalevala (ehka luku 20 'teurastuksesta ja oluenpano'!) ja kuunnella Finlandia J. Sibelius tai jopa Leningrad Cowboys...
Olen keitetään pullon Blackfriar tänä iltana ystävien minun metsästysseura. Red Deer hirvenliha olkapää, Blackfriar ja katajanmarjat kypsennetään uunissa hitasti rikas mausteinen kastike. Jo minä odotan sitä...
Nyt minun täytyy mennä valmistelemaan keittioon. Missä on pullo-avaaja?
Kippis tai kuten sanomme Skotlannissa, Slàinte!
Ken

No comments:

Post a Comment